Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Terugblik op 40-jarig jubileumfeest

Seniorenvereniging Chaam

(Klik op de tekst voor een mooi video verslag van Nico)

Een 40-jarig jubileumviering met a.h.w. een “gouden randje”. Een zaal met meer dan 200 leden, oudere en jongere leden die er allen erg veel zin in hadden in afwachting van wat deze middag hen zou brengen. Er was een spetterend optreden beloofd maar door wie was een verrassing gebleven!

De zaal stroomde al vroeg vol . Er bleef geen stoel onbenut. Ondertussen werd een geluidsinstallatie opgesteld en uitgetest. Nog niemand die in de gaten had wie de artiesten zouden zijn. Ieder werd getrakteerd op koffie of thee met iets lekkers. Gespreksstof was er genoeg, blij elkaar weer eens te kunnen treffen en bijpraten. Het gonsde in de zaal als in een bijenkorf. Na de eerste koffieronde een warm welkom door de voorzitter Elly De Swart met de hartelijke felicitaties aan alle leden. Er waren geen andere sprekers aanwezig . “Het is tenslotte helemaal uw feest “ zei de voorzitter. Hierna tijd om de drankjes op te nemen. Zoals we gewend zijn van Het Chaamsche Wapen verloopt dit alles altijd vlot en vlekkeloos.

En dan de grote verrassing! Op het podium verschenen de Masters of Entertainment. Een geweldig duo, in schitterende outfits,  dat voor het nodige vermaak zou zorgen. Opvallend was dat de zanger zoveel namen noemde van aanwezigen in de zaal en herinneringen ophaalde.. Het werd de meesten pas duidelijk toen hij zich voorstelde. Een ‘ah’ en oh’’  klonk er door de zaal.  “Is ‘t ‘m wel of niet , is ie het echt?” Ja hij was het echt! Hans Vermeulen van Koos en Mientje van de Gilzeweg. Samen met zijn partner Ronald werd een geweldige show weggezet. Het publiek werd steeds enthousiaster. Een prachtig repertoire bracht Hans ten gehore, wat een presentatie, veel interactie met de zaal en wat een geweldige stem! Men genoot en er werd meegezongen, handjes gingen de lucht in, nog net geen aanstekers, wel mensen die op hun stoel gingen staan. “Het was een feest van herkenning met al die Chamenaren ” zou Hans later zeggen. Ondertussen werd er ook hier en daar gezellig verder gepraat.  Tijdens de show werden een aantal dames uitgenodigd om zich door Ronald te laten kappen in de stijl van de jaren 60/ 70. Geweldige, flink getoupeerde en opgestoken kapsels, kunstig vervlochten.. Na een korte pauze ging de show verder. En als laatste kreeg iemand met een glad bolletje nog een ware hanenkam aangemeten en een kunstig getekende tattoo op de slaap. Plezier en genieten alom, de sfeer was geweldig. De show kon eigenlijk niet lang genoeg duren. Na dit optreden  was er nog een half uurtje om nog wat na te praten. Aan alles komt een eind, de middag werd met een dankwoord afgesloten. Niets dan lof en dank door de deelnemers voor deze  goed verzorgde en supergezellige middag met show, drankjes en lekkere hapjes.  Het hele feest staat op video en foto’s met dank aan onze hoffotograaf Nico van Hoogstraten. En die kan je hier bekijken.

Seniorenvereniging Chaam kan terugzien op een bijzonder geslaagd jubileumfeest.