WENSEN VOOR 2022

Het bestuur van KBO-Chaam wenst u een gezond en een mooi 2022!

Voor onze seniorenvereniging wensen we dat we sterk blijven en het goede waar we voor staan kunnen blijven doen: zorgen voor elkaar en delen met elkaar in een jaar met vele ontmoetingen, waarbij iedereen welkom is!

WAT KUNT U VERWACHTEN IN 2022?

Op het moment van schrijven en verspreiden van deze nieuwsbrief is de horeca nog gesloten. Wellicht gaat dat snel veranderen maar misschien ook niet!

Het Skac is open voor kleine groepen maar we kunnen nog geen kopje koffie schenken. Zodra we kunnen herstarten in het grand café van de Geerhof , verneemt u dat via uw vaste contactpersoon van de activiteit.

Op de nieuwsbrief van februari hopen we ons jaarprogramma te presenteren, mits de maatregelen een en ander toelaten. We kijken uit naar onze uitgestelde informatie bijeenkomsten als over ‘een waardig levenseinde’, de Wet Langdurige Zorg, naar een goede informatieve jaarvergadering, een dagreis en natuurlijk het vieren van een feestelijk 40-jarig jubileum.

DRAAG HET CTB ALTIJD BIJ U!

Het is belangrijk dat u het CTB ( Coronatoegangsbewijs) in de vorm van uw persoonlijke QR-code altijd bij u draagt als u de deur uitgaat.  U dient uw boosterprik toe te voegen op uw smartphone (open uw QR-code en druk op + , daarna instructies volgen met DigiD).

Als u alleen een papieren QR-code heeft, dient deze ook gewijzigd te worden: bel hiervoor naar 0800-1421 of ga naar de website; www.coronacheck.nl/print en volg de instructies. Vraag hulp als het u niet zelf lukt.

REGIONAAL RIK-JOKERTOERNOOI

Op woensdagmiddag 26 januari wordt de uitgestelde 6e speelmiddag van Alphen in de Bremerpoort in  Ulicoten gespeeld. Op woensdag 2 februari begint dan het toernooi officieel weer in Ulicoten. Er zijn ook in onze eigen regio nog steeds veel besmettingen dus: let op; onder voorbehoud van strikte maatregelen en geheel op eigen risico ! Denk aan uw QR-code! Volg verder de berichtgeving in Ons Weekblad.

VRIJWILLIGERS

Zodra de eerder geplande ‘vrijwilligers dank-je-wel-bijeenkomst’ van 14 januari kan doorgaan, krijgen alle vrijwilligers hiervoor een uitnodiging.

CONTRIBUTIE 2022 KBO-CHAAM

De jaarlijkse contributie van € 22,-- per lid zal in de tweede helft van februari door onze penningmeester via een automatische incasso van uw bankrekening  geïncasseerd worden. Wij kunnen dan de afdracht aan KBO-Brabant alsook aan onze verplichtingen als o.a. huur locaties en financiële ondersteuning van onze activiteiten voldoen. Op de nieuwsbrief van februari kunt u lezen hoe de incasso van de nevenactiviteiten zal verlopen met de bijbehorende bedragen.

KBO-BRABANT

KBO Brabant is onze overkoepelende organisatie. Het is goed om de website regelmatig te bezoeken, want het seniorennieuws staat daar voorop. KBO Brabant is dé organisatie die strijdt voor belangen van ouderen en is een belangrijke gesprekspartner op landelijk gebied in het kader van wonen, zorg, veiligheid, WMO-zaken en pensioenen.

De belangen, waar we als KBO-Chaam in onze kern voor staan, worden provinciaal en landelijk behartigd door KBO-Brabant. Zie de website: www.kbo-brabant.nl. De moeite waard te bekijken!

NIEUWS UIT UW GEMEENTE ALPHEN-CHAAM

Op 16 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen, volg de programma’s van de verschillende politieke partijen in Ons Weekblad of op de websites. Let vooral op de punten die voor u belangrijk zijn, zoals wonen, zorg en veiligheid (ook in het verkeer!). Wij wensen u veel wijsheid toe!

Beschikt u nog niet over een afvalkalender van 2022, bel dan met de gemeente: tel.nr. 14013.

U kunt de kalender ook downloaden van de site van de gemeente. Vraag hiervoor evt. hulp aan bekenden.

De heer Mr. Joeri Minses is als burgemeester benoemd in Heumen, Gelderland.

De waarnemend burgemeester in Chaam is de heer drs. Jan Brenninkmeijer.

TIPS

Tips of ideeën voor ons jaarprogramma zijn altijd van harte welkom. Neem hierover contact op met een van de bestuursleden.

Met vriendelijke groet,

bestuur KBO CHAAM

PUZZEL VAN DE MAAND

Breng letters uit de puzzel over naar de hokjes met het corresponderende nummer.

Horizontaal: 1 schoolvak 6 maand 12 plan 13 bek 14 klap 16 hevig 18 energie 19 Europeaan 21 onzes inziens 22 portemonnee 24 voorzetsel 25 ratelpopulier 26 kampioen 27 Europeaan 28 zangnoot 30 bijwoord 31 de onbekende 33 voegwoord 34 epiloog 37 deel v.e. schip 40 mannetjesbij 41 soort hert 42 imitatie 45 meisje 48 compagnon 49 per adres 50 en volgende 51 Japans bordspel 53 Turks bevelhebber 54 redenaar 56 vaas 57 achter 58 beddengoed 59 slee 60 waterplantje 62 graanafval 63 drinkbakje 65 op de wijze van 66 bijbelse figuur 68 hijstoestel 70 origine 71 land in Europa.

Verticaal: 1 lawaai 2 vogel 3 en dergelijke 4 ontkenning 5 ontzag 7 vermakelijk 8 voordeel 9 bolgewas 10 Engels bier 11 inwonend 15 vorderen 17 soort 18 Europese taal 20 kei 23 United Nations 29 tragedie 32 scheepsschade 35 gravin van Holland 36 jaartelling 38 roem 39 lidwoord 42 tamelijk 43 handgeklap 44 tafelfles 45 beddengoed 46 alsmede 47 vlak 48 land in Noord-Amerika 52 gevaar 55 eerste kwartier 61 zot 62 toiletgerei 64 kern 65 papegaai 67 aldus

69 oude lengtemaat

Mail uw oplossing naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of in de brievenbus bij Bart Verkooijen, Brouwerij 44

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------