NIEUWSBRIEF MET VEEL BIJLAGEN

Het is nog volop zomer. De zon heeft al volop geschenen en het is overal kurkdroog: te droog. Als we om ons heen kijken, zien we de weilanden en de akkers; de natuur en onze tuinen; alles ligt er verdord bij!

Het is hoog tijd voor verfrissing, voor een nieuw seizoen, ook voor onze activiteiten!

In september worden de competities en bijeenkomsten van de nevenactiviteiten  weer opgestart.

Onderstaand data van herstart. En de contactpersoon, voor het geval u meer informatie wilt :

Biljarten: maandag, donderdag, vrijdag Kees van Beckhoven tel. 0161 -491372 hele jaar
Biljarten: dinsdag-donderdag  Rien van Enschot  tel. 06-18372518 hele jaar
Bridge:   Riet van den Broek  tel. 0161-491649 12 september
Buitenfitness   Geerhof   Ria Verkooijen  tel. 0161-493825 5 september
Binnenfitness Skac   Ria Verkooijen  tel. 0161-493825 5 september
Handwerken   Zus van Raak tel. 0161-492034
Jeu de Boules   Toon Olieslagers tel. 06-21417242 hele jaar
Jokeren/Rikken   Jan Olieslagers tel. 0161-491493 hele jaar
Koersbal   Jan Rops tel. 0161-492892 16 augustus
Line-dance   Toos van Dongen tel. 0161-492178 7 september
Liturgische viering    Elly De Swart tel. 0161-491842 hele jaar
Wandelen        Berry van Sundert  tel. 0161-491832 7 september

Tevens vindt u bij deze nieuwsbrief een uitnodiging voor de verschillende bijeenkomsten van de komende 6 weken. Als u deze bij wilt wonen, dient u een opgavestrookje in te vullen en in te leveren bij de bekende adressen. Dit in verband met de organisatie, planning zaal etc.

Wij hopen u weer met velen te zien!

40-JARIG JUBILEUM KBO- SENIORENVERENIGING vrijdag 16 september

De naam KBO Chaam is pas dit jaar gewijzigd in Seniorenvereniging Chaam, maar het is 40 jaar geleden dat in maart 1982 KBO Chaam werd opgericht en inmiddels is uitgegroeid tot een krachtige en bloeiende seniorenvereniging. Een vereniging die opkomt voor ùw belangen en die actief meedenkt om het voor u zo aangenaam mogelijk te maken.

Dit gaan we feestelijk vieren op vrijdagmiddag 16 september in

het Chaamsche Wapen. U heeft hiervoor afgelopen week een uitnodiging ontvangen. U bent van harte welkom! Alleen toegankelijk voor leden én na inlevering strookje.

3-DAAGSE REIS DE WEERRIBBEN EN DRENTHE: 30 - 31 augustus en 1 september

Vertrek op 30 augustus vanaf de Geerhof om 8 00 uur.

Degenen die zich hebben opgegeven voor deze reis zijn volledig geïnformeerd en kunnen hun koffers gaan pakken. Met veel goede zin en enthousiasme hopen we drie mooie dagen te beleven. U kunt foto’s en verslag later terugkijken op www. seniorenverenigingchaam.nl

80-PLUS UITJE woensdag 7 september

In de bijlage van de nieuwsbrief van juli  heeft u meer kunnen lezen over dit 80 + uitje.

We gaan naar de Schrobbelèr in Tilburg. Dat gaat zeker leuk en gezellig worden! Bent u vergeten zich op te geven en u wilt nog graag mee, dan even bellen met Bart Verkooijen , tel: 06-83405544

KRINGBEDEVAART naar Meersel-Dreef dinsdag 13 september

Een mooie plaats voor devotie en dankbaarheid én om anderen uit de regio te ontmoeten. KBO Kring Alphen-Chaam en Baarle-Nassau organiseren deze kerkelijke bijeenkomst. Alle informatie vindt u in de aparte bijlage. Na de bijeenkomst: koffie/thee met appelflap in de Zevenster: GRATIS!

‘AAN TAFEL’   donderdag 29 september

In het voorjaar waren we te gast bij de Chaamse Hoeve. Er zijn in Chaam nog meer horeca-gelegenheden om samen ‘Aan Tafel’ te gaan. We zijn op donderdag 29 september welkom bij Off Course aan de Wildertstraat. Lees goed bijgaande uitnodiging, stel zelf uw menu samen en lever de strook in!

OMNIA-training bij FITTO-de Praktijk start op maandag 3 oktober

U krijgt de unieke kans om 36 weken lang 1 of 2 keer per week te trainen o.l.v. een fysiotherapeut bij FITTO de Praktijk aan de Werf.  Een training die erop gericht is om uw stabiliteit te bevorderen; dus om vallen te voorkomen. We kunnen dit aanbieden voor 36 weken voor de speciale prijs van € 100,--. Wel opgeven door het strookje in te leveren; óók degenen die in seizoen 2021-2022 de cursus hebben gevolgd.

SENIORENDAG donderdag 6 oktober

Op maandag 26 september ontvangt u met de Ons en de nieuwsbrief van september een uitnodiging voor deze altijd zo gezellige en informatieve middag. U dient zich hiervoor eind september ook op te geven! We beginnen die middag traditiegetrouw met een koffietafel. Deze keer gevolgd door informatie vanuit de gemeente, de nieuwe wethouder is uitgenodigd. De middag wordt afgesloten met gezellige animatie.

RABO CLUBSUPPORT: stem voor onze seniorenvereniging vanaf 5 september

Uw stem is weer geld waard! Als u lid bent van de Rabobank kunt u tussen 5 en 27 september stemmen op een van de Chaamse verenigingen. Vergeet zeker niet onze Seniorenvereniging! U vindt ons onder de naam: KBO Chaam Seniorenvereniging. Dank voor uw stem en steun. Het geld zal goed worden besteed!

WALKING FOOTBALL – WANDELVOETBAL

Voor de zomervoetbalstop is hiermee een begin gemaakt. We maken een nieuwe start en wel  op Donderdag       september. Tijdstip:       De training is voorlopig o.l.v.  sportcoach Floor Huijben.

TIPS : 10 -11 september Open Monumenten dag . 13-17 september: 50Plus beurs in de Jaarbeurs Utrecht.

24-25 september: Viering 25-jarig bestaan gemeente Alphen-Chaam: zie programma in Weekblad

JAARPROGRAMMA  2022:

30 aug-1 september                 : 3-Daagse reis naar de Weerribben en Drenthe

7 september                                : 80 + Uitje  naar De Schrobbelèr in Tilburg

16 september                             : Viering 40-jarig jubileum

29 september                             : ‘Aan Tafel’ : samen uit eten

5 okt t/m 9 nov                           : 6 woensdagmiddagen regionaal rik-jokertoernooi in het Skac

6 oktober                                     : Seniorendag bij Bellevue

19 oktober                                   : Workshop bloemschikken: Herfst

16 november                              : Informatiebijeenkomst ‘Een waardig levenseinde’

7 december                                 : Workshop bloemschikken : Kerst

13 december                               : Kerstviering