HET JAAR 2023 loopt bijna ten einde maar er zijn nog volop activiteiten.

Het is voor de vereniging weer een heel erg goed en mooi jaar geweest mede dankzij de medewerking van alle vrijwilligers die  onze activiteiten ondersteunen en begeleiden. Rond de datum 7 december, de ag van de Nationale Vrijwilligersdag, ontvangen onze vrijwilligers een attentie en in het begin van 2024 gaan we onze onmisbare vrijwilligers bedanken op een dank-je-wel-middag. Hiervoor ontvangen zij nog een uitnodiging. Wat we in 2023 nog doen, leest u verder in deze nieuwsbrief.

EVEN TERUGKIJKEN:

27 oktober zijn we met een grote groep 75+ bij ‘In den Bockenreyder’ gaan lunchen, heel gezellig; woensdag 8 november hebben we  in Chaam het eerste deel van het joker- en riktoernooi afgesloten de vele  (70) deelnemers namen met een leuke attentie afscheid van het Skac en 15 november gaat het toernooi verder in Den Heuvel in Alphen.
Vrijdag 10 november was er in het Skac een informatiebijeenkomst over veilig wonen, wonen in de toekomst en vitaal ouder worden. Dit was in samenwerking met KBO Brabant en gemeente. De seniorenverenigingen uit Alphen en Galder Strijbeek waren bij ons te gast.

Fíjn dat u met velen deelneemt aan onze activiteiten!

BLOEMSCHIKKEN ‘KERST 2023’ op woensdag 6 december

De populaire workshop ‘Bloemschikken KERST’ is op woensdag 6 december. Alle informatie op de bijlage. Lever het strookje met het geld op tijd in, zodat Rumolda de nodige inkopen bijtijds kan doen. Het gaat zeker weer een mooi sfeervol kerststuk worden!

ANDRE RIEU, zondag 10 december.

Samen met Seniorenvereniging Alphen gaan we naar het matinee concert van André Rieu in het Mecc in Maastricht. De mensen die zich hiervoor hebben opgegeven ontvangen van ons nog nader bericht.

KERSTVIERING dinsdag 12 december.

Kerst blijft een traditioneel feest. Omdat het voor velen fijn zal zijn, beginnen we wat vroeger op de dag en proberen dan voor het donker weer thuis te zijn. Verder wordt het als vanouds: zinvol, een mooie ingetogen Adventsviering, een traditioneel goed verzorgd kerstdiner door het team van het Chaamsche Wapen en natuurlijk de kerstloterij. Na het eten wordt u nog verwend met sfeervolle zang en muziek.  Meld u aan voor de kerstviering. We zorgen dat er voor iedereen plaats is in de herberg. Strookje uiterlijk 8 december inleveren.

BINGO donderdag 14 december.

De 2e donderdag van de maand is er weer een BINGO!  De ballen gaan rollen, de prijzen zullen vallen. Inloop vanaf half 2, start om 13.45 uur. Entree € 1,--.  Anja en Toos maken er samen met de vrijwilligers weer een gezellige middag van, natuurlijk volop in kerstsfeer!

MEER en NIEUWE HULP bij uw BELASTINGWERK

We zijn blij u te kunnen melden dat we het ‘groepje’ belastinghulpen kunnen uitbreiden, naast Chris van Bezouw en Jacques Schram. Er wordt veel gebruik van gemaakt. Mevrouw Francine van der Aa is bereid u te helpen met het invullen van uw  belastingformulier en het evt. aanvragen van toeslagen. Francine heeft jarenlang ervaring met dit werk. U kunt haar bereiken op tel. 0161-491366 of mobiel 06-11236230 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Discretie is ook bij haar gegarandeerd.

EEN VEILIGHEIDSAPP OP UW TELEFOON.

De meeste mensen hebben tegenwoordig een smartphone om bereikbaar te zijn. Maar het kan ook zijn, dat wanneer u in nood bent het goed is om snel de hulpdiensten te bereiken. Dit kan via de app 112nl.  De centrale ziet meteen het adres van uw locatie. U belt of chat rechtstreeks met een hulpverlener. De app is  ook handig voor doven en slechthorenden. Dus installeer: 112nl

PERSONENALARMERING.

Met personenalarmering kunt u snel hulp oproepen. Via de alarmering bereikt u een meldpost. De meldpost is dag en nacht bereikbaar. Of uw buur, familie of bekende kan uw eerste contactpersoon zijn. Personenalarmering is bedoeld voor noodsituaties. Veel organisaties voor wonen, welzijn en zorg leveren personenalarmeringssystemen. Hieraan zijn wel kosten verbonden omdat er soms een abonnement voor moet worden afgesloten. De zorgverzekeraar kan bij medische noodzaak een vergoeding geven. Informatie kunt u ook vinden op www.regelhulp.nl.

AFVALKALENDER 2024

De gemeente levert de afvalkalender digitaal aan. Als u een papieren versie wilt, dient u deze aan te vragen. Mocht dat u niet lukken, dan zullen wij een aantal papieren afvalkalenders beschikbaar stellen. Deze kunt u dan afhalen tijdens openingstijden bij de bibliotheek.

WAT IS ER TE DOEN IN ONZE REGIO?

Expositie in het gemeentehuis in Alphen met werken van Emmy van Rooden uit Strijbeek te bezoeken

tot en met 26 januari 2024.

8 december:   Theater de Boodschap Rijen: Muziektheater Tjerk Ridder - Bonne Route in drie maanden

tijd van Parijs naar Groningen lopen over het Martinuspad.

9 december:   Kerstmarkt in de Geerhof van 11.00 – 16.00 uur. Een markt met volop gezelligheid, muziek,

kerststukjes, sieraden, handwerken en meer

22 december: Start Kerststallenroute Chaam vanaf 17.00 uur.

24 t/m 30 december: Dagelijks lichtshow op muziek vanaf 19.00 uur: Horst 13-15

JAARPROGRAMMA  2023 + BEGIN 2024.

6 december                   : Workshop bloemschikken : Kerst

10 december                 : Kerstconcert André Rieu in Mecc Maastricht

12 december                 : Kerstviering in het Chaamsche Wapen

14 december                 : Kerstbingo in de Geerhof

16  januari 2024           : Senioren Expo in Veldhoven: uitnodiging volgt bij nieuwsbrief december

26 januari 2024            : Sauwelen in het Chaamsche Wapen: info volgt bij nieuwsbrief december

Het nieuwe jaarprogramma van 2024 hopen we bij de nieuwsbrief van december te presenteren.

Met vriendelijke groetSeniorenvereniging Chaam

www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke e-mailadressen

Seniorenvereniging Chaam