Uitstapje voor 75-plussers naar den Bockenreyder

Met 16 auto’s, 60 deelnemers en de nodige rollators in de stromende regen naar de alom bekende uitspanning Den Bockenreyder in Esbeek. Bij aankomst, na een hobbelige rit door kuilen in het zandpad, wachtte ons een hartelijk welkom door een kraaiende haan op de terrastafels en aan de deur door gastvrouw Riet, in de warme kapschuur waar de kachel heerlijk stond te snorren .Het voelde er gastvrij en ouderwets huiselijk.

Dé gelegenheid om bekenden te treffen of nieuwe contacten te maken en bij te buurten. Dat bleek ook wel te horen aan het hoge aantal decibels. Geen praat maar bijna wel tijd tekort! Genoten van een uitgebreide en aangeklede uitsmijter op Bockenreyders’ wijze. Als afsluiter een zgn. recessie ijsje, maar waaraan dit royale ijsje z’n naam te danken had??

Het gezelschap was bijna niet stil te krijgen voor een welkomstwoordje. Zoveel was er te bespreken en de sfeer en gezelligheid zaten er al meteen in. Pas toen iedereen aan de uitsmijter bezig was , werd het wat stiller. Zoals een oud gezegde: “Als katjes muizen, mauwen ze niet”

Het was een supergezellige bijeenkomst die bleek te voldoen aan behoeftes van een aantal leden. Zo’n groot aantal deelnemers, daar worden we blij van.

klik op de foto's voor grote weergave

• 20231027_122207
  • 20231027_125822