KERST- EN NIEUWJAARSWENS

Op dit moment zitten we vol goede en welgemeende wensen: We wensen elkaar mooie feestdagen en als de Kerst voorbij is: een goede jaarwisseling. Het hoort erbij en is zo gauw gezegd, toch moeten we beseffen dat het veel betekent. Je gunt elkaar iets moois, iets gezelligs, respect en vooral gezondheid en geluk!

Het bestuur van Seniorenvereniging Chaam wenst u en uw familie en dierbaren

MOOIE EN GEZELLIGE KERSTDAGEN

EN ALLE GOEDS VOOR 2023 IN GOEDE GEZONDHEID !

Sommige groepjes houden wat kerstvakantie; informeer elkaar op tijd of de wekelijkse activiteiten in de kerstvakantie wel of niet doorgaan!

KERSTVIERING SENIORENVERENIGING 2022

Zo’n 20 leden hebben woensdag 7 december o.l.v.  Rumolda van Gestel een prachtig kerststuk gemaakt. Alvast een beetje kerstsfeer in huis.

We mogen terugkijken op een sfeervolle kerstviering met veel deelnemers : het was weer als vanouds, een ingetogen adventsviering, gezellig druk en volop bijgepraat, heerlijk gegeten, een loterij met leuke prijzen, onder het genot van een drankje genoten van zanggroep Weerijs uit Rijsbergen.  Rond kwart voor 5 ging ieder met een kerstgevoel en met de beste wensen huiswaarts. Met dank aan het Chaamsche Wapen voor de gastvrijheid.

PROGRAMMA 2023

Het jaarprogramma is nog niet rond. Er zijn nog teveel data die niet zeker zijn. We hopen u zo spoedig mogelijk te informeren over de belangrijkste evenementen in 2023.

BINGO donderdag 12 januari in de Geerhof

Op donderdagmiddag 12 januari is er een echte winter-nieuwjaars bingo met alweer knallende prijsjes.

Anja en Toos maken het weer gezellig. Inloop vanaf half 2; de bingo begint om kwart voor 2.

SENIORENEXPO in VELDHOVEN dinsdag 17 januari 2023

U leest alle informatie op de bijlage. En als u meewilt: snel opgeven en betalen, want er is vanuit Chaam altijd veel belangstelling om mee te gaan. Het is een bijzonder gezellige Seniorenexpo met veel nieuwtjes, proeverijen, muziek en weetjes. Rond 4 uur bent u alweer terug in Chaam!

INFORMATIEBIJEENKOMST CYBERCRIME dinsdagmiddag 24 januari 2023

Een middag met informatie over veilig bankieren’.

Dit is een proces dat steeds verandert. Criminelen worden steeds slimmer en sluwer en wij moeten steeds alerter worden, beter opletten.

Het wordt een middag met zinvolle informatie op allerlei gebied van cybercrime, zodat u alerter wordt en zich minder onzeker en wel veiliger zult voelen! Zeker de moeite waard! Graag even opgeven, zie bijlage. U wordt ontvangen met koffie/thee.

VRIJWILLIGERS BEDANKMIDDAG

Vrijdag 3 februari houden we de traditionele bedankmiddag voor onze vrijwilligers. Immers zonder vrijwilligers zou onze vereniging niet kunnen draaien. De uitnodiging voor deze gezellige bijeenkomst ontvangen zij met de Ons en de nieuwsbrief van januari.

KORTINGEN MET UW PAS van KBO-Brabant

U leest of merkt steeds vaker op dat u korting krijgt bij een museum, een zwembad of een andere gelegenheid als u lid bent van een bepaalde vereniging.

LET OP:  Als u iets gaat bezoeken en u ziet dat u korting krijgt als lid  van een KBO-vereniging; dan geldt dat ook voor u. Want Seniorenvereniging Chaam is aangesloten bij KBO-Brabant, dus ook onderdeel ervan!

Als u uw pasje bent kwijtgeraakt, dan kunt u bij ons uw lidnummer opvragen of eventueel een nieuw pasje aanvragen. Let op: het geld ligt soms op straat: wel oprapen!

BUDGETCAFĒ/ Hulp bij financiële zaken

Voor gratis hulp en tips over geldzaken kunt u vanaf 1 november elke dinsdagochtend bij het Trefpunt in Alphen tussen 09.00 uur en 10.30 uur terecht, Baarle Nassau: Cultureel Centrum Baarle, maandag tussen 09.00 uur en 10.30 uur, Gilze: Cultureel Centrum de Schakel op dinsdag tussen 17.00 uur en 19.00 uur,  Rijen: op vrijdag van 09.00 uur tot 12.00 uur in Het Palet, Rembrandtstraat 54.

Experts van de gemeente én vrijwilligers geven u gratis advies op gebied van administratie, formulieren of geldzaken. Ook als u moeite hebt om rond te komen van uw inkomen bent u welkom. Een budgetcoach is aanwezig om uw oplopende kosten voor energie, boodschappen in kaart te brengen en eventueel ondersteuning bij gemeente Alphen - Chaam aan te vragen. Ook bij twijfel of u in aanmerking zou komen voor extra ondersteuning, kom dan toch!

Zie voor actuele informatie in het vervolg ook: https://onsalphenchaam.nl/berichten/budgetcafes

VEILIGER OP DE FIETS met een fietshelm van DE ACHT TWEEWIELERS CHAAM

Er wordt veel gefietst; zelfs in de wintermaanden trekken we op de mooiste uren van de dag eropuit. We doen het graag, het is gezellig en …. zeker gezond!

Maar sinds de invoering van de e-bike gebeuren er ook meer fietsongelukken. FIETSEN MOET VEILIGER!!

Seniorenvereniging Chaam heeft een deal gesloten met de Acht Tweewielers in Chaam. U kunt er met een flinke korting van 20% een goedgekeurde fietshelm aanschaffen. Er zijn voldoende helmen op voorraad.

TIPS

-Oudheidkundig Streekmuseum in Alphen. Tentoonstelling van papieren kerststalletjes van over de wereld.

Open: Tot 8 januari 2023 elke dinsdagochtend van 10.00 uur tot 12.00 uur en elke donderdag – en zondagmiddag van 13.30  uur tot 16.30 uur.

WE KIJKEN NAAR U UIT  IN HET NIEUWE JAAR !

Met vriendelijke groet,

Seniorenvereniging Chaam