WE NADEREN HET EINDE VAN DE ZOMERVAKANTIE…

Een dik pakket met informatie; onze nieuwsbrief met bijlagen van augustus en de Ons van KBO Brabant van september 2023 valt bij u in de bus. We herstarten in september met de activiteiten. Op deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van de activiteiten van onze vereniging.

Biljarten: maandag, donderdag, vrijdag          Kees van Beckhoven   tel. 0161 -491372  hele jaar

Biljarten dinsdag-donderdag                         Rien van Enschot         tel. 06-18372518   hele jaar

Bridge                                                        Riet van den Broek      tel. 0161-491649   11 september

Buitenfitness Geerhof                                   Ria Verkooijen              tel. 0161-493825   4 september

Binnenfitness Skac                                       Ria Verkooijen              tel. 0161-493825   4 september

Handwerken                                                 Zus van Raak             tel. 0161-492034   hele jaar

Jeu de Boules                                              Toon Olieslagers           tel. 06-21417242   hele jaar

Jokeren/Rikken                                            Jan Olieslagers             tel. 0161-491493          hele jaar

Koersbal                                                      Jan Rops                     tel. 0161-492892   15 augustus

Line-dance                                                  Toos van Dongen         tel. 0161-492178   6 september

Liturgische viering                                        Elly De Swart                 tel. 06-23307324   hele jaar

Wandelen                                                   Berry van Sundert       tel. 0161-491832   6 september

Bingo                                                        Anja van der Avoort    tel. 0161-491772   14 september

Fitto-Omnia training                                   Bart Verkooijen            tel. 0161-493825   2 oktober

Als u erover denkt  bij een activiteitengroep aan te sluiten, neem dan gerust contact op met een van de bovenstaand genoemde contactpersonen. Ze kunnen u van alle informatie voorzien, zoals bijv tijdsduur en eigen bijdrage bij sommige activiteiten. Iedereen is van harte welkom en bewegen is belangrijk, maar ook mogen we de onderlinge contacten en gezelligheid van samen dingen ondernemen niet vergeten.

GEERHOF/ Renovatie grand café

Intussen is ons gedeelte in de Geerhof weer helemaal gebruiksklaar. Naast de mooie vloer en de wanden voorzien van een nieuwe kleur zijn intussen ook de stoelen schoongemaakt, zodat we in een gezellige en frisse ruimte kunnen genieten van onze activiteiten. Met heel veel dank aan onze vrijwilligers, May, Anja, Toos, Ria, Rian en Els, die hard gewerkt hebben om de stoelen netjes schoon te krijgen. Ook dank aan de biljarters die tafels en stoelen gesjouwd hebben. De gordijnen zijn nog even een aandachtspuntje. U kunt nu ook weer gewoon van het grand café gebruik maken zoals u gewend bent.

Bij deze nieuwsbrief de bijlagen en de uitnodigingen voor de verschillende bijeenkomsten voor de komende periode. Als u deze wilt bijwonen, dient u een opgavestrookje in te vullen en in te leveren bij de bekende adressen. Dit in verband met de organisatie, planning zaal etc. Wij hopen u weer met velen te zien!

SPORTEN EN BEWEGEN

Sporten en bewegen is voor ieder van ons heel belangrijk, zo belangrijk dat ook onze gemeente sportcoaches heeft aangesteld en een sportakkoord heeft ontwikkeld. Met dit sportakkoord wil de gemeente iedereen in beweging krijgen. Hieronder vallen ook de activiteiten waarvan u via onze seniorenvereniging gebruik kunt maken. De gemeente heeft ook een digitaal platform gecreëerd waar alle sport- en beweegactiviteiten te vinden zijn.

Op de website van ‘Ons Alphen Chaam’ kunt u informatie vinden en eventueel een persoonlijke pagina aanmaken, zodat u alle informatie kunt vinden die u nodig heeft en een sportagenda kunt bijhouden.

FITTO  -   Omniatraining

Nog meer in beweging….. Net als voorgaande jaren is er weer een Fitto – Omniatraining  bij Fitto-MTC de Praktijk. Deze start op maandag  2 oktober. Het is een wekelijkse training van 1 of 2 keer 30 minuten.

U kunt zich hiervoor  aanmelden en het strookje inleveren op de bekende adressen.

KRINGBEDEVAART naar Meersel-Dreef dinsdag 12 september om 10.00 uur !

Een mooie plaats voor devotie en dankbaarheid en om anderen uit de regio te ontmoeten. KBO Kring Alphen-Chaam en Baarle-Nassau organiseren deze kerkelijke bijeenkomst. Alle informatie vindt u in de aparte bijlage. Na de bijeenkomst is er koffie/thee met appelflap in de Zevenster: GRATIS!

Bij deelname graag tijdig strookje inleveren op de bekende inleveradressen.

Let op : Niet zoals in de uitnodiging aanvankelijk stond vermeld om 14.00 uur maar om 10.00 uur!

AAN TAFEL’   donderdag 28 september

In het voorjaar waren we te gast bij Klein Amerika. Er zijn in Chaam nog meer horecagelegenheden om samen ‘Aan Tafel’ te gaan. We zijn op donderdag 28 september welkom bij Jo’s aan de Ulicotenseweg. Lees goed bijgaande uitnodiging en stel zelf uw menu samen en lever de strook in!

SENIORENDAG donderdag 5 oktober

Op maandag 26 september ontvangt u met de Ons en de nieuwsbrief van september een uitnodiging voor deze altijd zo gezellige maar ook informatieve middag. U dient zich hiervoor op te geven in de laatste dagen van september! We beginnen die middag traditiegetrouw met een koffietafel, gevolgd met informatie vanuit de gemeente waarvoor onze nieuwe burgemeester is uitgenodigd. De middag wordt afgesloten met een gezellig muzikaal optreden met muziek de jaren 60 & 70.  Mis dit niet !

RABO CLUBSUPPORT

Ook dit jaar loopt de actie Rabo ClubSupport weer. Daarmee investeert de Rabobank in clubs en verenigingen. Als Rabo-lid kunt u ieder jaar stemmen op uw drie favoriete clubs. Dit jaar kan dat van 4 t/m 26 september. Dat is goed voor uw club en geweldig voor de samenleving. Stemmen kan alleen als u lid bent van de Rabobank, heeft u  bijvoorbeeld een betaalrekening maar bent u nog niet ingeschreven als lid dan kunt u zich alsnog kosteloos inschrijven als lid van de Rabobank en meestemmen. We hopen ook dit jaar weer een mooi bedrag te krijgen voor Seniorenvereniging Chaam.

DE DIGITALE WERELD

Zoals u intussen al vaak heeft kunnen lezen, kunt u ons niet alleen telefonisch bereiken maar ook via

e-mail.  Het secretariaat is via de mail bereikbaar; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Heeft u vragen of ideeën dan mag u ze naar dit e-mailadres sturen. Het algemene e-mailadres is Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Op www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke e-mailadressen.

Verder heeft onze seniorenvereniging Chaam een Facebookpagina waar u berichten van activiteiten die we hebben ondernomen, kunt terugzien. Misschien leuk om eens te bezoeken. We hebben ook een website www.seniorenverenigingchaam.nl waarop we melding maken van activiteiten en waarop u het programma terug kunt lezen en foto’s kunt bekijken.

CULTURELE UITSTAPJES

Wilt u op de hoogte zijn of gehouden worden van culturele uitstapjes, bezoekjes of activiteiten dan is het van belang dat we op de hoogte zijn van uw juiste e-mailadres, zodat wij u tijdig een bericht kunnen sturen. Soms verandert een e-mailadres, geef dit dan aan ons door, zodat we u van informatie kunnen blijven voorzien. Het e-mailadres voor de culturele activiteiten is: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

In onze vorige nieuwsbrief hebben we aangegeven dat er in Breda de mogelijkheid is om een rondvaart over de singels en de Mark te maken met ‘Bootje varen” . Hiervoor hebben 26 leden zich aangemeld. Zij zullen Breda vanaf het water gaan bekijken op woensdag 30 augustus.

KERSTCONCERT ANDRÉ RIEU

Vorig jaar zijn we in december naar de kerstmarkt in Brugge geweest, dit jaar is het misschien een idee om naar André Rieu in Maastricht te gaan. Op  zondag 17 december 2023 is er een matineevoorstelling om 15.00 uur tot ca. 18.00 uur in het Mecc. Na de voorstelling staat onze touringcar klaar om op de terugweg een tussenstop te maken bij een restaurant, waar een winters dinerbuffet voor u klaarstaat met heerlijke stamppotjes, diverse vleessoorten, jus etc. De kosten hiervoor komen op ongeveer € 165,-- per persoon. Voor dit bedrag heeft u vervoer, geen parkeerkosten, entree-ticket, maaltijd. U bent geheel ontzorgd. Laat ons weten wat u ervan vindt en of u eventueel geïnteresseerd bent. Geef dan even bericht aan Els Magermans dat kan via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via telefoon 06-43136513.

80+ EN MINDERVALIDE LEDEN

Op 27 oktober willen we ook weer een 80 + dag organiseren. We denken erover om u mee te nemen naar de Bokkenrijder in Esbeek. De exacte datum en verdere informatie krijgt u in de nieuwsbrief van september.

ACTIVITEITEN IN DE REGIO

27 augustus     :  Fietsdag De Schakel

3 september    :  Bloemencorso Zundert

4 september    :  Markt en corsowagens bij de veiling in Zundert

6 september    :  Natuurwandeling Valkenberg om 13.30 uur (info Natuurgidsen Gilde de Baronie)

12 tot 16 sept  :  50PlusBeurs in Utrecht

17 september :  Kunst en Cultuurroute Galder

WIST U DAT ……..

De Gaarshof in Baarle Nassau een theetuin heeft en u een rondleiding kunt krijgen in de keramiekwerkplaats. De theetuin is open als het bord aan de weg staat.

Er ook een klusjesman bij onze vereniging is die u kan helpen met kleine dingen zoals b.v. een schilderij ophangen o.i.d. We zouden het leuk vinden als er een paar nieuwe klusjesmannen of -vrouwen zich hiervoor zouden aanmelden. Vragen hierover of aanmelden kan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch bij Els Magermans op telefoonnummer 06-43136513

12 september : Kringbedevaart Meersel-Dreef om 10.00uur : uitnodiging zie bijlage

28 september : Aan Tafel bij JO’s : uitnodiging zie bijlage

4 oktober         : Start regionaal rik-jokertoernooi

5 oktober         : Seniorendag

11 oktober       : Workshop bloemschikken: Herfst

20 oktober       : Informatiebijeenkomst: Opfriscursus Verkeer

27 oktober       : 80 + dag

10 november  : Informatiebijeenkomst Veilig wonen en woonvorm in de toekomst

6 december     : Workshop bloemschikken: Kerst

12 december   : Kerstviering

17 december   : Bezoek André Rieu ………??

Op www.seniorenverenigingchaam.nl staan de persoonlijke e-mailadressen .