HET VOORJAAR IN ZICHT

Het nieuwe groen lonkt, het voorjaar is in zicht.  We houden u op de hoogte van veranderingen en belangrijke informatie zoals het aanvragen van toeslagen en de aangifte van belastingen. Iedere keer worden nieuwe maatregelen aangekondigd. Gelukkig is er een Seniorenvereniging die voor uw belang op wil komen, ondersteund door KBO-Brabant. Wij zijn er niet alleen voor uw belang  maar ook voor uw plezier en ontspanning. Volg daarom alles wat wij u te bieden hebben.

EXPO IN DE GEERHOF  / NIEUW!

Heeft u het al gezien? In onze ruimte in de Geerhof is er een wisseltentoonstelling met werk van Annemie van Enschot.  ‘Gaat dat zien! ’. Wilt u ook een keer exposeren, laat ’t ons weten.

JAARPROGRAMMA 2024

15 maart                     : Informatiebijeenkomst: “Dementie vriendelijk omgaan met mensen met dementie”

?? maart                      : Bloemschikken – Lente / Pasen, indien mogelijk

4 april                         : 1e Chaams Cabaret

18 april                        : Jaarvergadering Seniorenvereniging  Chaam in Bellevue

23 mei                         : Aan Tafel : We gaan uit eten bij de ‘Smokkelaar’ in Strijbeek

11 juni                         : Dagreis naar de Linge en glasblazerij in Leerdam.

27-28-29-30 aug        : 4-daagse reis

?? september              : Aan Tafel: Uit eten

3 oktober                    : Seniorendag

?? oktober                    : 80+ Uitje

?? oktober                   : Informatiebijeenkomst

10 of 17 december     : Kerstviering

Zie de vetgedrukte gewijzigde data!

Naast bovenstaand programma hebben we onze wekelijkse of maandelijkse nevenactiviteiten. Zie de extra bijlage. Als u graag wilt deelnemen, dan kunt u contact opnemen met de contactpersoon die genoemd wordt. Hij/zij kan u alle informatie geven. U mag ook altijd mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.;

UW BELANG

Seniorenvereniging Chaam zorgt niet alleen voor ontmoetingen met ontspanning en inspanning maar komt ook op voor uw belang.  Wilt u advies op sociaal, financieel of op enigerlei gebied van zingeving dan kunt u terecht bij onze bestuursleden, ouderenadviseurs en belastinghulpen.

Voor namen en gegevens zie onze website bij bestuur: www.seniorenverenigingchaam.nl .

Het telefoonnummer van onze VOA /ouderenadviseur Toos Aarts is gewijzigd in 06-2747 8957.

INCASSO VAN EXTRA ACTIVITEITEN

De incasso van onze activiteiten waar we als Seniorenvereniging extra kosten voor hebben en dienen door te declareren, zal rond 15 maart plaatsvinden als onderstaand.

Biljart                                     € 30,-- voor het hele jaar 2024

Bridge                                     € 30,-- voor het hele jaar 2024

Bewegen binnen/buiten         € 50,-- voor een halfjaar 2024

KB-Omnia Training                 € 50,-- voor een halfjaar 2024

Line-dance                              € 50,-- voor een halfjaar 2024

Indien u hierover vragen heeft dan kunt u contact opnemen met onze penningmeester Bart Verkooijen,

BLOEMSCHIKKEN.

Tot nu is het niet gelukt vervanging te vinden voor Rumolda. We zoeken verder en starten deze activiteit later weer op. Weet u iemand die het bloemschikken op zich kan en wil nemen, geef dit even door! We houden u op de hoogte.

TIJDELIJK NOODFONDS ENERGRIE 2024

Het Tijdelijk Noodfonds Energie gaat in 2024 voor de 2e keer open om huishoudens met een lager inkomen en een hoge energierekening te helpen. In vergelijking met 2023 komt men eerder in aanmerking voor hulp: diegenen met een laag inkomen (tot 130% sociaal minimum) kunnen steun aanvragen als zij 8%-10% van hun inkomen aan energie kwijt zijn. Meer informatie vindt u op de website van het Tijdelijk Noodfonds Energie. U kunt ook elke vrijdag terecht bij het Energie Loket in de bibliotheek bij SKAC tussen 14.00 uur en 16.00 uur, vrije inloop. Maakt u liever een afspraak, bel telefoonnummer: 06 23 26 26 55. Let wel; vraag de toeslag aan vóór 31 mei 2024

BINGO : donderdag 14 maart in de Geerhof:

Donderdagmiddag 14 maart is er weer een leuke bingo met alweer knallende prijsjes. Inloop vanaf half 2; de bingo begint om kwart voor 2. Deelname €1.50

INFORMATIE- BIJEENKOMST ALZHEIMER NEDERLAND. 5 MAART

Geen gezellig onderwerp, maar wel interessant voor iedereen. Het  kan zijn dat u, waar dan ook, in contact komt met iemand met dementie. Hoe gaat u hiermee om? U hoort meer over de diverse vormen van dementie én belangrijk; u krijgt tips hoe u iemand met dementie het best kunt benaderen en helpen. De bijeenkomst wordt verzorgd door een deskundige van Alzheimer Nederland. (klik Hier voor inschrijf formulier)

1e CHAAMS CABARET 4 april

Donderdagavond 4 april is Seniorenvereniging Chaam uitgenodigd de generale repetitie van het 1e Chaams Cabaret bij te wonen om 20.00 uur in Bellevue. Woensdag 20 maart kaartverkoop voor alleen leden van onze vereniging tussen 10.00 -11.00 uur in de Geerhof. Zorg dat u er op tijd bij bent. Toegangskaart  €5.-/maximaal  4 per persoon!

ALGEMENE LEDENJAARVERGADERING 18 april in Bellevue

Een belangrijke jaarlijkse bijeenkomst met een terugblik op het afgelopen verenigingsjaar en een vooruitblik op 2024.

Er zal een bestuurswisseling plaatsvinden. Op de agenda van de ALV is ook ruimte voor informatie voor senioren in onze gemeente; u hoort het allemaal op die middag. We sluiten de middag natuurlijk af met een gezellig muzikaal optreden. De uitnodiging met agenda ontvangt u met de Ons van eind maart.

4-DAAGSE REIS 27-28-29-30 augustus

We zijn blij dat we u dit jaar weer een meerdaagse reis kunnen aanbieden zelfs met een dag extra! Het worden dus 3 overnachtingen. Noteer alvast de data. Tip van de sluier: de reis is all inclusive en we reizen over de grens!

WAT IS ER TE DOEN IN ONZE REGIO?

29 februari         : Film Windhoos Chaam 1967. CC Den Heuvel in Alphen. Aanmelden vóór 28 februari :

03 maart             : Jaarlijkse Enclavewandeltocht, georganiseerd door atletiekvereniging Gloria Atletiek. Start bij CCB.

07 maart             : Marjolijn Meijers, Ode aan Jan Rot: Streektheater Den Heuvel Alphen.

8-9-15-16 maart: Toneelvereniging Ulicoten Theater speelt “Chaos”, een doldwaze deurenklucht, in Bremerpoort.

16 maart             : A Vida Rosa - Rosa da Silva: Cabaretvoorstelling in CC de Boodschap Rijen.

23 maart             : Avondconcert: Maison Moderne – Plus etage CCB Baarle Nassau.

LEDEN VOOR EEN KLUSGROEP GEZOCHT

Voor onze leden zijn we op zoek naar mensen die een klusgroep willen vormen. Voor echt kleine klusjes bij mensen aan huis op gebied van timmerwerk, elektriciteit, sanitair etc. Denk aan b.v. een schakelaar, een kraan vervangen of schilderij ophangen etc. U zou er onze leden een plezier mee doen. Heeft u interesse om zich aan te sluiten mail naar  ; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 06-43136513

Met vriendelijke groet, Seniorenvereniging Chaam

www.seniorenverenigingchaam.nl/  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Seniorenvereniging Chaam